Monday 29 October 2012

کدامیک از این آیات جعلی و کدام واقعی است؟


همه می دانیم که مسلمانان معتقدند قرآن (یگانه معجزه محمد و تنها دلیل او بر اثبات ادعای پیامبری اش) از فصاحت و بلاغتی فرابشری برخوردار است و هر انسانی -چه عرب زبان و چه غیرآن- با خواندن آیات آن بلافاصله متوجه الوهیت آن میشود. من قصد دارم این ادعا را در بوته یک آزمایش ساده قرار داده و محک بزنم! من چند  آیه جعلی قرآنی (که از میان انبوه آیات جعلی که توسط افراد ودر زمانهای  مختلف گفته شد بصورت کاملا رندم انتخاب کرده ام) را لابه لای آیات واقعی قرآن قرار داده ام و از مسلمانان عزیز دعوت میکنم که آنها را شناسایی کنند! اگر ادعای قرآن مبنی براینکه هیچ بشری قادر به گفتن آیات مشابه آن نیست صحیح باشد یافتن آیات جعلی برای مسلمانان عزیز باید کار ساده ای باشد. البته باز جای شکرش باقی است که ایرانیان به علت داشتن الفبای یکسان و آشنایی نسبی با کلمات عربی -به علت ممزوج شدن زبانمان با آن- حداقل قادر به روخوانی این آیات هستند؛ مگرنه نمی دانم تکلیف دیگر مسلمانان غیرعرب زبان (80% مسلمانان جهان) چیست؟!

لازم به یادآوری نیست که این آزمایش ساده البته بسیار مهم نیز هست؛ مسلمانان یقین داشته باشند درآن دنیا، قبل از ورود به بهشت و بهره برداری از حوریان بهشتی، خدا یقه آنها را خواهد گرفت و از آنها خواهد پرسید که آیا هرگز قرآن خوانده اند و شخصا پی به معجزه بودن آن برده اند یا کورکورانه هرآنچه نسل به نسل از خانواده و اجتماع به آنها رسیده است را قبول کرده اند؟ پس از تقلب و جرزنی و لودادن جواب بپرهیزید که خدا از دلهای شما آگاه است! و اما آیات....

کدام یک از این آیات واقعی و کدام جعلی است؟
1- أین من بغی و طغی/ و جمع فأوعی و قال: أنا ربکم الأعلی/ ألم یکونو أاکثر منکم أموالا و اطول منکم آحالا
2- لقد أنعم الله علی الحبلی/ أخرجَ منها نسمةٌ تسعی/ من بین صفاقٍ وحشی
3- یا أیها الذین آمَنو آمِنو بالنورین/ أنزلهما یتنوان علیکم آیاتی و یحذرانکم عذاب یوم عظیم
4- قل یا ایها المظللون انظرو فی ما بین ایدیکم من کتاب و التمسوا عون الله ان کنتم الی الله راغبین/ یفتم الله بصاءرکم و یریکم ما فیه من افکٍ مبین
5-  و اذکر فی الکتاب الحواریین  اذ عصفتِ الریاحّ بهم لیلا و هم یبحرون/ اذ تراءی علی المیاه لهم المسیح یمشی، فقالو اهو ربنا یهزا بنا أم قد مسنا ضربٌ من جّنون.
6- و نضرب الأمثال للناس لعلهم یتذکرون/ فمثلٌ عصفورٍ ذکیً رأی تباشیرَ الشتاءِ فأغمضَ عینیه و نام قریرا/
7- و لقد ارسلنا موسی و هارون بما استخلف فبغوا هارون فصبرٌ جمیل/ فاصبر فسوف یبلون/ و لقد آتیناک الحکم کالذین من قبلک من المرسلین، و جعلنا لک منهم وصیا لعلهم یرجعون

میتوانستم تعداد خیلی بیشتری آیه تایپ کرده و این آزمون را سخت تر کنم...ولی فعلا همین مقدار کافی است، باشد برای بعد!

No comments:

Post a Comment