Wednesday 27 June 2012

!بخشاینده ترینِ بخشایندگان و عذاب ابدی

خدا در آیه 29 سوره بقره می فرماید!
والذين كفروا وكذبوا بآياتنا أولئك أصحاب النار هم فيها خالدون: کسانی که کافرشدند و نشانه های مارا انکار کردند، اینها اصحاب جهنم هستند و در آن جاودانه اند!
این آیه و مفهوم عذاب ابدی در مدرسه به زور و به اجبار به من آموخته شد تا از ترس و وحشت نور ایمان را در دلم زنده کند، اما برعکس...از جمله اولین بذرهای شک و تردیدی بود که در ذهنم کاشته شد! از خودم میپرسیدم: خدایا! تو چه جور ارحم الراحمین ای هستی؟! آیا فکر نمی کنی عذاب و شکنجه برای ابدیت دیگر کمی زیاده روی است؟! ابدیت کمی طولانی نیست؟! قبول...کافران اشتباه کردند و به تو کفر ورزیدند و گناه کردند، اصلا حقشان هست که در عذابی دردناک و آتشین گرفتار شوند، ولی مگر تو بخشاینده مهربان نیستی؟! نمی شود کمی شکنجه شان کنی و بعد آنها رو ببخشی؟ این چه جور کینه ای است که برای ابدیت رفع نمی شود؟! چجور دلت می آید یک انسان (حالا هرچقدر بار گناهانش سنگین باشد) را برای ابد شکنجه کنی؟! 
من میتوانم فرض کنم کسی از روی ترس به چنین خدایی ایمان بیاورد، ولی نمی توانم قبول کنم کسی از صمیم قلب برای چنین موجود خونخوار و شکنجه گری احترام قایل باشد و به او عشق بورزد!
آیا هیچکدام از خوانندگان این متن حاضرند یک انسان را بارها و بارها شکنجه کنند؟ اصلا بیایید فرض کنیم شخصی بزرگترین گناه و ظلم ای که میتواند در حقمان مرتکب شود را انجام داده است، مثلا (زبانم لال) تمام عزیزان و جگرگوشه هامان را پس از شکنجه ای سخت و دردناک کشته است، فرض کنیم شانس انتقام جویی به ما داده شده است تا پس از سخت ترین و دردناک ترین شکنجه ها فرد مورد نظر را بکشیم و سپس شخص برای دور بعدی شکنجه ها زنده شود! آیا واقعا از میان شما خوانندگان انسانی آنچنان درنده خو و حیوان صفت یافت میشود که بگوید من از این فرصت استفاده میکنم و هرگز از شکنجه کردن این فرد سیر نخواهم شد؟! اگر جوابتام منفی هستید چگونه خدایی که وعده عذاب بدتر از این را داده است میپرستید؟
آیا موجودی که اشتهایی سیری ناپذیر وابدی بر شکنجه دارد و خود را بخشنده و مهربان مینامد شایسته ستایش است؟!

1 comment:

  1. یه سوال. توی فیس بوک مطلب مشهوری هست که زیاد هم شیر (درواقع کپی پیست!) شده. این که چند تا دانشمند ژاپنی (اگه اشتباه نکنم) کشف کردن که روزی یه انجیر و هفت زیتون میتونه برای آدم سلامتی زیادی بیاره (باز دقیق یادم نیست چیکار میکنن) بعد یه مسلمان هم اومده بهشون گفته که توی قرآن هفت بار از کلمه زیتون و یه بار از انجیر استفاده شده. این رو چطور رد بکنیم؟ اگه بشه یه پست درموردش بنویس

    ReplyDelete