Friday 22 July 2011

پس این 123998 پیغمبر چه غلطی میکردند؟

اول از هر چیز معذرت می خوام که این عبارت غلط کردن رو بکار بردم، ولی هر چی فکر میکنم چیز دیگه ای به ذهنم نمیرسه!ء
بیاید با هم برگردیم به 2000 سال پیش، قبل از ظهور اسلام و مسیحیت، طبق روایات اسلامی و یهودی تا پیش از مسیح 123998 پیامبر ظهور کردند. حال به وضعیت ادیان در اون زمان نگاه کنیم، به غیر از عده بسیار قلیلی یهودی که همیشه خدا هم دربدر بودند در هیچ کجای دنیا هیچ اثری از یکتاپرستی ابراهیمی مشاهده نمیشه! (ایرانیا میشه گفت یکتاپرست بودند ولی هیچ ربطی به یهودیت نداشتند) نه در اروپا، نه در افریقا، نه در آمریکای شمالی و جنوبی، نه در خاور دور و شبه قاره هند، نه در قاره استرالیا و نه قطب شمال هیچ اثری از اثار این 123997 پیغمبر و ادیان ابراهیمی دیده نمیشه! بلکه  صدها و هزاران دین و آیین مختلف از بودایی گرفته تا خورشید و ماه پرستی و.... وجود داشتند ولی هیچ شواهدی که حتی کوچکترین نشانه ای از وجود ادیانی که وجه مشترکی با یکتاپرستی ابراهیمی داشته باشند در هیچ نقطه ای از عالم تاکنون دیده نشده( بفرض تا حالا شنیدین که مثلا سرخ پوستای قاره آمریکا در فرهنگ و تاریخ و افسانه هاشون بشه یه چیزی پیدا کرد که مشابه داستانهای تورات و انجیل و قرآن باشه؟!)ء 
بنابراین تنها مسیح و محمد هستند که توانستند اینقدر رهرو جمع  کنند که بتونند دینشون را طی قرن ها گسترش بدن و جهانی کنند (مسیح را با تخفیف البته در نظر گرفتم، مگرنه اوهم موقع مرگ چند رهرو بیشتر نداشت و سالهای سال بعد از مرگش بود که مسیحیت گسترش پیدا کرد)...حالا شما هم به من حق میدید که بپرسم این پیامبرا از  7000 سال پیش که آدم و حوا به زمین اومدند(!) تا 2000 سال پیش (میکنه به عبارتی 20 و خرده ای پیامبر در سال!) چه غلطی میکردند؟

Thursday 7 July 2011

یک سوال از معتقدین به امام زمان

چندی پیش با دوستی مذهبی ولی روشنفکر و تحصیلکرده در باره ی امام زمان بحث میکردم...سوالی کردم که از همان دوران راهنمایی و دبیرستان که این مفاهیم رو به زور یادمان میدادند در ذهن داشتم، یک سوال ساده و آن اینکه مگر نمیگویید امام زمان در زمان ظهور نشانه های غیرقابل انکار از الهی بودن خودش ارائه میکند؟ این چگونه نشانه ی انکار ناپذیری است که اکثریت مردم جهان آن را باور نمی کنند و وی مجبور است برای بسط حکومت خود چند میلیارد انسان را قربانی کند (بنابر روایات شیعه)...بگذارید بیشتر شرح دهم، من خود یک انسان بی مذهب هستم و به وجود خدا اعتقاد ندارم، ولی اگر امام زمان همچنان که میگویند دلیل غیرقابل انکاری ارائه کند اولین نفری خواهم بود که به یاران او خواهم پیوست و مطمئنم تمامی آتئیست های جهان مرا همراهی خواهند کرد...اگر امام زمان یک معجزه واقعی ارائه کند و جلوی چشم من و میلیاردها انسان مثلا ماه را دو نیم کند (شق القمر) مگر دیوانه هستم ادعای اورا باور نکنم؟! نمی خواهد حتی ماه را دونیم کند...همین که گروهی پزشک قابل اعتماد با چند آزمایش ساده نشان دهند که این شخص به واقع بیش از هزار سال عمر دارد کافی است! چگونه ممکن است چنین دلایل روشنی را نپذیریم و به دشمنی او بپردازیم؟
اگر من و امثال من به وجود خدا اعتقاد نداریم به علت عدم وجود دلایل و نشانه های غیرقابل انکار است نه چیز دیگر، نه نشانه ی دل بستگی ما به این دنیای فانی است نه نشانه فسادمان...ما کافران دشمن خدا نیستیم که دشمن خدا بودن نیازمند این است که اول به وجود خدا اعتقاد داشته باشیم! اصلا دشمن خدا بودن یک عبارت متناقض است، اگر کسی واقعا خود را دشمن خدا بداند انسانی دیوانه است چه اعتقاد به وجود خدایی با قدرت بی پایان که وعده عذاب ابدی داده است و در عین حال دشمنی با او مگر جز دیوانگی است؟
در پایان حرفم این است که اگر امام زمان نشانه و معجزه ای غیرقابل انکار از خدا ارائه کند انقدر انسان عاقل در زمین هست که نیازی به کشت و کشتار چند میلیارد انسان نباشد، مطمئن باشید آتئیست های عالم بدون دردسر زمام داری جهان را به او خواهند سپرد!ء