Thursday 2 June 2011

اثر گنزفلد: توهم زدن به شیوه کاملا بی خطر و علمی

این نوشته شاید در نگاه اول بیشتر به یک شوخی شبیه باشه...اما کاملا مبنای علمی داره و از طرفی انجام دادنش خیلی سادست...پس چرا یک بار امتحان نکنی؟! 
هدف اینه که بدون استفاده از مواد شیمیایی مثل ال.اس.دی توهم بزنیم! برای این کار احتیاج به یک توپ پینگ پنگ و یه رادیو داریم...دراز بکشید، توپ پینگ پنگ رو از وسط نصف کنید و هر نیمه رو روی یک چشمتون قرار بدید، دقت کنید که چشمها باید باز باشند! حالا رادیو رو روشن کنید و طوری تنظیمش کنید که فقط نویز پخش کنه ( راه دیگه اینه که تو سایت هایی مثل یوتوب عبارت white noise رو سرچ کنید و بهش گوش کنید)...نیم ساعت یا بیشتر در همین وضعیت باشید و......از توهمتون لذت ببرید!
می دونم باورش سخته اما حقیقت داره و توضیحش خیلی سادست.
علت توهم زدن چیه؟! اینجا رو بخونید...بهش میگن Ganzfeld effect...وقتی توپ پینگ پنگ رو روی چشمتون میذارید و بهش خیره می شید چشمتون یک زمینه کاملا یکنواخت و بی نقش و نگار رو میبینه، در واقع یک سیگنال کاملا یکنواخت به مغزتون ارسال میشه...معادل شنوایی این اثر گوش کردن به نویز سفید هست، پس از مدتی که هیچ اطلاعاتی به مغزتون ارسال نشه به قول خودمونی قاطی می کنه و شروع می کنه به توهم زدن! البته بشر مدت هاست با این مسئله آشناست...معدنچیانی که در معدن و تاریکی و سکوت مطلق گرفتار میشن و به وفور این تجربه رو گزارش کردن...فیثاغورث به درون غار تاریکی میرفت تا از همین موضوع استفاده و کسب معرفت کنه....نوع توهم در افراد مختلف متفاوته...جالبه که بدونید بعضی احساس می کنند که عزیزان از دست رفتشون رو ملاقات می کنند...بعضی فرشته و ارواح و اجنه و از این جور چیزا می بینند...امتحان کنید...ضرری نداره...ببینید شما چه توهمی می زنید؟!